انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده | آیت‌الله جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد آیا ادارات و بانک‌های استان کرمانشاه فردا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست باقری در دیدار با لاوروف آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ماکرون درباره تحولات غزه اردوغان: اسرائیل را وادار به آتش‌بس می‌کنیم | به دنبال تقویت روابط با روسیه و چین هستیم رئیس‌جمهور پیشین روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ
سرخط خبرها

سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه احضار شد | علت چیست؟

  • کد خبر: ۱۰۷۱۱۱
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه احضار شد | علت چیست؟
در پی ادامه بازداشت سیاسی حمید نوری توسط سوئد سفیر این کشور در تهران به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به اتهامات بی پایه و ساختگی دادستان سوئد درباره جمهوری اسلامی به وی ابلاغ شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی ادامه بازداشت سیاسی «حمید نوری» توسط سوئد و قرائت خلاصه‌ای از کیفرخواست دادستان آن کشور در جلسات اخیر دادگاه وی در استکهلم، «ماتیاس لنتز» سفیر سوئد در تهران، امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار شد.

در احضار سفیر سوئد به وزارت امور خارجه، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اتهامات بی پایه و ساختگی که دادستان سوئد در زمان اظهاراتش متوجه کشورمان کرد، به وی ابلاغ شد. 

* نمایش سیاسی دادگاه سوئد پایان یابد و حمید نوری آزاد شود

دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه کشورمان فرآیند دادگاه و بازداشت حمید نوری را کاملا غیرقانونی و تحت تاثیر اقدامات و القائات کذب و جعلی گروهک تروریستی منافقین قلمداد و فضاسازی معاندانه علیه جمهوری اسلامی ایران را  قویا محکوم کرد. 

وی همچنین خواستار پایان دادن به نمایش سیاسی دادگاه سوئد و آزادی حمید نوری، شهروند ایرانی زندانی در این کشور شد. 

سفیر سوئد در پاسخ اظهار داشت مراتب را به مقامات وزارت خارجه این کشور گزارش می‌کند.

گفتنی است، خانواده «حمید نوری» شهروند ایرانی زندانی در سوئد و کارمند سابق قوه قضائیه با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تشریح آخرین وضعیت این شهروند ایرانی، نسبت به دستگیری غیرقانونی و روند محاکمه وی در کشور سوئد اعتراض کردند.

در این بیانیه آمده است: «در مورخ ۹ نوامبر ۲۰۱۹، پلیس سوئد بر مبنای توطئه و فریب، تبعه ایرانی را به اتهامات واهی دستگیر کرده است. به عنوان خانواده تا مدت‌ها هیچ اطلاعی از عنوان اتهامی و وضعیت وی نداشتیم. حتی با پیگیری‌هایی که داشتیم تا مدت‌ها نتوانستیم خبری از وضعیت ایشان بگیریم. این در حالی است که بر اساس موازین حقوق بشری، دولت بازداشت کننده مکلف است بلافاصله خانواده فرد بازداشت شده را مطلع نماید و محل بازداشت وی را اعلام کند.» (اینجا بخوانید)

لازم به ذکر است در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد نیز ۲۸ فروردین ماه کاردار سوئد در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار و بر اقدام فوری و قاطع دولت سوئد برای پایان دادن به جسارت به ساحت قرآن کریم و تضمین عدم تکرار آن در آینده تأکید شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->